[1482], ΕΕΕ, Επενδύθηκαν 3 δισ. δολ.για αγοραπωλησίες   Leave a comment

Το στόλο τους με 118 πλοία ενίσχυσαν οι Ελληνες εφοπλιστές

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2011

Εννεάμηνο: Επενδύθηκαν 3 δισ. δολ. παρά το μειωμένο ενδιαφέρον για αγοραπωλησίες

Περαιτέρω πίεση των τιμών στα πλοία από δεύτερο χέρι διαπιστώνουν οι ναυλομεσιτικοί οίκοι, όπως και, παράλληλα, μία σημαντική μείωση του αριθμού αγοραπωλησιών πλοίων σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο.

Οι πλοιοκτήτες, από την πλευρά τους, παραμένουν διστακτικοί, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην εξέλιξη αυτή «συμβάλλει» και η στενότητα που παρατηρείται στις χρηματοδοτήσεις από πλευράς τραπεζών για την αγορά πλοίου από δεύτερο χέρι.

Παρ’ όλη τη στενότητα της αγοράς, ο ελληνικός εφοπλισμός εξακολουθεί να κρατά τα πρωτεία και τη μερίδα του λέοντος στις πράξεις αγοραπωλησίας πλοίων στο τρέχον εννεάμηνο, καθώς, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου allied shipbroking, είναι μακρά ο μεγαλύτερος επενδυτής σε second hand πλοία με μερίδιο περί το 25%, αναδεικνύοντας και σε αυτό τον τομέα την ιδιαίτερη ανταγωνιστική θέση που κατέχει στην παγκόσμια ναυτιλία.

Από τα 12,49 δισ. δολ. που έχουν επενδυθεί από την αρχή του τρέχοντος έτους μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου για αγορές πλοίων, τα 3 δισ. δολ. τα έχουν επενδύσει Ελληνες εφοπλιστές.

Ειδικότερα, ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα απέκτησαν 118 πλοία στη διάρκεια του εννεάμηνου του 2011, επενδύοντας, όπως προαναφέρθηκε, 3,054 δισ. δολ. Το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, είχαν αγορασθεί 195 πλοία αντί 4,93 δισ. δολ.

Συνολικά, μέχρι στιγμής το 2011, έχουν αλλάξει χέρια 732 πλοία, συνολικής αξίας 12,49 δισ. δολ., ενώ, πέρυσι το ίδιο διάστημα, είχαν αλλάξει χέρια 860 πλοία, συνολικής αξίας 16,14 δισ. δολ.

Η πτώση του αριθμού των αγοραπωλησιών είναι φανερή, όπως και της αξίας των πλοίων εν μέρει.

Σε ό,τι αφορά τους επιμέρους τομείς της ναυτιλίας, ο ελληνικός εφοπλισμός εξακολουθεί να δείχνει την πρώτη του προτίμηση σε πλοία ξηρού φορτίου, ωστόσο είναι εμφανής μία διαφοροποίηση στρατηγικής σε σύγκριση με το παρελθόν, καθώς σημαντικά αυξημένες είναι οι κινήσεις όχι μόνο στα δεξαμενόπλοια, όπου επίσης παραδοσιακά είναι δυνατός, αλλά και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου τα δύο τελευταία χρόνια έχει ιδιαίτερα έντονη παρουσία.

Ειδικότερα, από τα 118 πλοία που πέρασαν φέτος σε ελληνικά χέρια, τα 54 είναι ξηρού φορτίου, έναντι 103 πέρυσι, τα 33 δεξαμενόπλοια (53 πέρυσι το ίδιο διάστημα) και τα 31 containerships (36 πέρυσι).

Πάντως, διεθνείς οίκοι, όπως ο RS Platou Markets, εκτιμούν ότι οι Ελληνες εφοπλιστές ετοιμάζονται να κινηθούν πιο έντονα στις αγορές πλοίων ξηρού φορτίου, καθώς θεωρούν ότι οι τιμές τους πλησιάζουν προς στον «πάτο».

Οι αναλυτές επικαλούνται δηλώσεις επικεφαλής ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, που είναι εισηγμένες στο αμερικάνικο χρηματιστήριο και διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα, που αναφέρουν ότι ερευνούν την αγορά για την απόκτηση πλοίων από δεύτερο χέρι, όσο οι αξίες πιέζονται προς τα κάτω και δημιουργούνται ευκαιρίες.

Ευκαιρίες

Είναι προφανές ότι, όσο η ναυλαγορά παραμένει στα παρόντα επίπεδα και χαμηλότερα οι ευκαιρίες για αγορές, τόσο στο ξηρό όσο και υγρό φορτίο θα αυξάνονται και επίσης προφανές είναι ότι οι Eλληνες εφοπλιστές θα πρωταγωνιστήσουν στις κινήσεις αυτές.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ – lkar@naftemporiki.gr

Posted October 1, 2011 by NearchusGr in Ναυτιλία

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: